čtvrtek 15. května 2014

Kurz zdobení dortů 1.

Kurz zdobení potahovaných dortů


Nejen pečením jsem živa, ale kromě výroby šperků a doplňků různých technik, pořádám různé workshopy a kurzy.
V květnu 2014 jsem se rozhodla uspořádat svůj první kurz "Zdobení dortů".
Z kurzu jsem měla právem strach. Sladký kurz to byl můj první. A tak jsem už měsíc předem šílela a vymýšlela, co všechno připravit a nachystat, jak bude kurz probíhat, co účastníkům ukázat a co jim umožnit si vyzkoušet.

(FOTO: Vybírání dortů různých příchutí a barev.)

Nakonec jsem zvolila variantu, ke jsem předem napekla korpusy malých dortů, a aby dámy měly opravdu na výběr napekla jsem dortíky kokosové, světlé vanilkové, čokoládové, citronové, ořechové, kávové, barevné růžové, fialové a zelené. Každý dortík dámy rozřízly na tři díly, takže mohly i mezi sebou vyměňovat a kombinovat všechny příchutě a barvy.

Jelikož by nebyl čas dorty potírat krémem a ani dost chladné místo pro rychlé tuhnutí krémů, promazaly jsme dorty marmeládou či nutelou. opět si každá kuchařinka mohla vybrat.

(FOTO: Výroba domácího mléčného marcipánu.)

Na potažení dortů jsme se naučily vyrábět domácí mléčný marcipán. A následně ho barvit. Mezitím jsem se snažila dámám představit kupované potahovací hmoty, které se u nás na trhu vyskytují, jak je znám já, mé zkušenosti a závěry, jak se mi s jakou hmotou dělá, jak mi chutnají a podobně.
Jednu mou kupovanou nejoblíbenější jsem i donesla, aby si každá mohla vyzkoušet práci s ní a měly porovnání s domácími potahovacími hmotami. takže pokud se někomu potahování s mléčným marcipánem nedařilo, vyzkoušel si potažení dortu právě s touto kupovanou hmotou.
Jako další jsem koupila i kus marcipánu, aby si ho mohly také zkusit. Na ten se ale nakonec v zápalu tvoření, zdobení a ujídání ani nedostalo :-)



Z různých hmot jsme pak tvořili i květy růží a růžiček, vlčích máků a listů. A to hned několika způsoby, aby si každý mohl najít ten, který mu půjde nejlépe.

(FOTO: A tady už vařím burizonovou hmotu:-) .)

(Foto: Práce s lehkou burizonovou hmotou.)

(Foto: Beruška s vnitřkem z burizonky.)

Na dorty patří i různé postavičky, figurky či další větší aplikace a tak jsem uvařila i lehkou burizonovou hmotu na vnitřky figurek a objektů. I tu si účastnice mohly zkusit udělat, ale žádná se k tomu nedostala a hmota, kterou jsem uvařila na všechny figurky stačila.



A co dál? Dál jsme si řekly, jaké jsou možnosti lepení a aplikace předmětů na dort. Zkusily si malování jedlými barvami a další a další ...


(Foto: Malování na dorty jedlými barvami.)




Nakonec moje obavy byly zbytečné. Rozplynuly se hned na začátku kurzy, kdy jsem rozdala poznámky,  co budeme v kurzu dělat, i s recepty a viděla, jak se všichni těší a sdělují jaký dort mají v plánu pro koho udělat :-)


(Foto: Výroba růží.)


Všem za tento kurz moc děkuji.

A pro úspěch se bude opakovat v záři 2014 a určitě i dál v budoucnu ;-)



 A na závěr výsledky našeho snažení!








Žádné komentáře:

Okomentovat